dissabte, 13 d’octubre del 2018

Sa Capella Blava

21-10-2018   Sa  Capella Blava (5-6 hores)

L’excursió comença a Caimari on agafarem direcció Binibona.

Binibona pertany a l'ajuntament de Selva. El seu nom actual apareix en un document de l'any 1300. No obstant això, Bilamala, topònim documentat l'any 1232, podria haver estat la primera denominació de l'actual Binibona, que ja el 1250 apareix com Benimalen i el 1290 com Benimala. L'any 1506 apareix documentat com Beniabona, que sembla ser que va substituir el de "rahal o alqueiria de Binimala" que apareix en el Llibre del Repartiment i sembla ser un típic cas de canvi de nom de mala sort per raons supersticioses.

Passat aquest llogaret i en 2 minuts a ma dreta trobam unes fites i un caminoi per creuar es torrent amb una barrera que és un somier. Passat el torrent trobarem un camí que ens dura fins a sa Coma Llarga. Seguint les fites i en forta pujada arribarem fins a un collet i després al Pla de sa Bassa i  des d’aquí   al  cim de sa Capella  Blava. Des del cim de Sa Capella Blava podrem contemplar el puig Tomir, Massanella i  Puig Major i també el pla de Mallorca.
 Des d’aquí direcció nord-est trobarem es pas d’en Bisquerra que baixarem amb l’ajuda d’un cable que fa de passamans.

Després del pas i seguint amb forta baixada per dins un alzinar arribarem a Alcanelleta i a una alzina enorme , s'Alzina de ses Truges (Quercus ilex). En el seu tronc, totalment buit hi caben tres persones. Té un perímetre de 6 metres i una alçada d'uns 19 metres. S'estima que la seva edat està compresa entre 400 i 600 anys.

Després agafarem el camí direcció Alcanella fins arribar al creuament que ens durà  a ses Figueroles. El camí en direcció sud passa per damunt del torrent dels Picarols fins retrobar el camí que ens durà de nou a Binibona.