dimecres, 21 de febrer del 2018

Cova de Ses Bruixes

04-03-2018 Cova de Ses Bruixes ( 6 hores)/  Ses  basses de Mortitx

En principi per aquest dia hi havia programat sols l’excursió a Sa cova de Ses Bruixes, es tracta d’una excursió dura que requereix agilitat  i  estar en bona forma física, no apta per a tothom,  de *****, per això hi haurà una altra alternativa, Ses basses de Mortitx d’itinerari fàcil i apta per a tothom. Totes dues parteixen de la finca de Mortitx.

Pedra, roques i càrritxs. Els arbres llueixen per la seva absència.
Així és com podem descriure aquesta excursió, excursió dificil que requereix bona forma física.
L’excursió comença a les barreres de la possessió de Mortitx. Baixarem cap a les vinyes per anar a cercar el torrent de Mortitx per on baixarem, seguint fites i punts vermells, fins arribar al Bec d’Oca. Aquí girarem a la dreta per anar a cercar les cases del Rafal d’Ariant i l’esplanada  que les envolta. Hem de cercar un sender que en forta baixada ens dura fins vorera mar on podrem contemplar sa cova de ses Bruixes.
Tornam enrere  pel mateix camí i agafam un camí bastant ben definit “ses voltes de l’ullastre” que ens remuntarà fins dalt d’aquesta paret de pedra que tenim enfront.  A partir d’aquí hem de seguir les fites i punts vermells que anirem trobant i que ens duran altre volta a les cases de Mortitx.

Ses  basses de Mortitx

Excursió d'itinerari fàcil, amb poc desnivell,  apta  per a tothom i de gran bellesa.
El punt de partida es situa al portell d'entrada de la finca de Mortitx. Després de passar per les vinyes de Mortitx arribarem a una barrera amb un botador on comença la finca pública. Ara el camí s’enfila de valent per una pista encimentada fins arribar al refugi Lavanor, lloc tranquil envoltat d’oms. Retornarem al camí i amb una forta pujada i arribarem al coll des Vent on podrem contemplar un paisatge de roquissar erosionat amb capritxoses formes de lapiaz. Ràpidament arribarem a la nostra meta: el Sementer de ses Basses de Mortitx, una gran dolina. A aquest clot hi trobam una petita bassa . És una construcció de parets gruixades que aguanten una coberta de pedres suportada per una vella soca d’ullastre.

Tornarem pel mateix camí fins a la carretera.

Ruta no circular amb 461 metres de pujada acumulada i 11 km  de recorregut.