dissabte, 11 de febrer del 2023

Temps total: Unes 4h i mitja/ 5h
Ruta circular: No
Dificultat: 3 sobre 5

Itinerari: Esporles -  Miranda – Port des Canonge – Volta des General - Banyalbufar  - Mahil

Sortirem de devora l’Església i la Casa de la Vila d’Esporles i per recargolats  carrerons i agafarem l’antic camí  de Son Dameto contemplant unes bones vistes  de la vall del poble. Aquest camí actualment es diu camí de Pescadors o des Port.

Pujarem suament per grans establits i rotes d’ametllers arribant a sa cota màxima del dia de 308m. Passarem pel mirador  “Mirant Mar” des del qual  es veu una gran panoràmica sobre la mar i els boscos  llindants.

Tot seguit davallarem pel Camí de Pescadors, un temps emprat per traginar” bultos”, es tracta d’una vertadera drecera de sa carretera que va al port.

Aquest camí baixa per un bosc d’alzines ben frondós fins arribar a ses Cases de Son Coll on veurem els efectes del darrer cap de fibló al bosc.

Després travessarem el petit llogaret  des Port des Canonge dit també Port d’Esporles.

A continuació pujarem suament  vora mar pel camí  de Baix o de s’Escola amb bones vistes de sa costa de sa Foradada i Miramar. Passarem pel “Corral Fals” , antiga necròpolis, i sortirem a través d’un bosc de pinar fantàstic a  sa Volta des General.

I en menys de 2 km de carretera arribarem a Banyalbufar.

Des de Banyalbufar agafarem un tram  des camí de Correu fins a la Font de la Vila, punt on  arranca  tot el sistema hidràulic des Mahil o Majil per poder abastir d’aigua les marjades i hortets a través  d’increïbles síquies i safarejos, avui en dia molts d’ells abandonats.

Acabarem l’excursió baixant pel camí des Rafal  fins a l’aparcament vora la carretera del poble.