dijous, 13 d’octubre del 2022

Comuna de Valldemossa

23-10-2022 Comuna de Valldemossa.

Dificultat: Mitjana.

Distància: Uns 9,5 Km

Hores: Unes tres hores i mitja efectives.

En aquesta excursió pujarem a dalt de la Mola de la Comuna de 704 metres d’alçada.
Bàsicament tot l’itinerari serà d’alzinar amb les seves construccions típiques: barraques, rotlos
de sitja, basses, bevedors d’animals, forns de calç...

La partida serà des de la Cartoixa i anirem per la ruta de pedra en sec (GR221). Passarem al
costat del molí de la Beata que no visitarem per estar en runes i amb l’accés tancat. Pel
caminoi, arribarem fins a la font de na Llambies des d’on començarà una pujada amb bastant
de rost fins a arribar a la Mola de la Comuna. En aquest tram passarem per les voltes den violí.

Una vegada haguem fet cim, tocarà baixar cap al Coll de Sant Jordi. Per anar-hi seguirem el GR.
En un moment determinat ens desviarem cap a l’esquerra per trobar l’engedada, on hi ha uns
rotlos de sitja bastant ben conservats. Des d’allà, baixarem al Coll de Sant Jordi fàcilment.

Arribats al Coll de Sant Jordi, no travessarem el portell, ens desviarem cap a l’esquerra cap a la
finca de Son Brondo. Anirem per un caminoi que a poc a poc es farà més ample fins a
convertir-se en un camí de carro. A baix de tot trobarem la Font dels Òbits.

Seguirem la pista fins al portell que ens du a les cases de Son Brondo. Des de les cases,
agafarem el camí vell de Palma cap a Valldemossa on finalitzarem l’excursió.